Sinähän rajoja laittaisitRiippuu jäsenten uskontokunnasta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Sinähän rajoja laittaisitRiippuu jäsenten uskontokunnasta
SKP on ainakin sallittu puolue. Uhkaa koko Suomea. Kommunistit tuhoavat koko maapalloa.Tulisiko sallia puolueet, jotka uhkaavat demokratiaa? Suomessa ei haluta fasismin paluuta.
Demokraattinen sosialismi on pyrkinyt ja pyrkii edelleen paitsi talouden, myös työelämän ja muiden elämänalueiden jatkuvaan kansanvaltaistamiseen avoimuutta lisäämällä ja määrittämällä pelisääntöjä, joilla markkinat toimivat.
SKP on ainakin sallittu puolue. Uhkaa koko Suomea. Kommunistit tuhoavat koko maapalloa.
SDP haluaa Suomeen sosialismin. Sosialismi on paha aate. Kysy vaikka kuubalaisilta tai käy Venezuelassa.
Miksi minulle vastaat? En ole väittänyt, että SKP:llä tai SDP:llä olisi tällaisia kirjauksia.SDP:llä ei ainakaan ole puolueohjelmassa mitään, mikä olisi ristiriidassa perustuslain perusoikeuksien kanssa.
Tuskin SKP:lläkään, kerta niitä ei ole kielletty.
Miksi minulle vastaat? En ole väittänyt, että SKP:llä tai SDP:llä olisi tällaisia kirjauksia.
Sosialismi ja tavoite kommunismiin on tuhonnut eri maita jo yli 100 vuoden ajan. Toivottavasti et sitä nyt ala kiistää.
Miten SDP uhkaa demokratiaa?SKP on ainakin sallittu puolue. Uhkaa koko Suomea. Kommunistit tuhoavat koko maapalloa.
SDP haluaa Suomeen sosialismin. Sosialismi on paha aate. Kysy vaikka kuubalaisilta tai käy Venezuelassa.
Luetko tätä ketjua ollenkaan? Miksi kysyt uusia kysymyksiä vaikka vastaukset on nähtävissä?Miten SDP uhkaa demokratiaa?
Sosialismi on paha aate, josta sikiää kommunismi.
Avoimuuden lisääminen uhkaa demokratiaa? Taikka pelisääntöjen laittaminen? Eivät muuten uhkaa. SDP:n kytkeminen kommunismin mustaan kirjaan on taas täysin älytöntä.Luetko tätä ketjua ollenkaan? Miksi kysyt uusia kysymyksiä vaikka vastaukset on nähtävissä?
Vastaus kysymykseesi löytyy viestistäni.
Olkiukkoilet. En ole kieltämässä puolueita. Minun puolestani Suomessa saa olla vaikka maolaisia tai natsipuolueita. Olen sananvapauden puolella. Minun mielestäni tyhmyys vähenee, kun se saa näkyvyyttä puolueiden muodossa.Puhe oli puolueiden kieltämisestä. Suomessa ei kielletä puolueita niiden tyhmyyden takia. Niitä kielletään jos kyseinen puolue ajaa sellaista agendaa, joka on ristiriidassa Suomen perustuslain perusoikeuksien kanssa.
SDP haluaa Suomeen sosialismin. Niinhän tuolla kirjoitetaan.Avoimuuden lisääminen uhkaa demokratiaa? Taikka pelisääntöjen laittaminen? Eivät muuten uhkaa. SDP:n kytkeminen kommunismin mustaan kirjaan on taas täysin älytöntä.
Onko sinulla oikeita perusteita?
Olkiukkoilet. En ole kieltämässä puolueita. Minun puolestani Suomessa saa olla vaikka maolaisia tai natsipuolueita. Olen sananvapauden puolella. Minun mielestäni tyhmyys vähenee, kun se saa näkyvyyttä puolueiden muodossa.
Aikanaan UKK otti radikaalit syleilyynsä ja tukehdutti hulluimmat aatteet. Pidän hyvänä asiana, jos kommunistit ja natsit toimivat puolueissa. Siitä olen huolissani, jos äärikommunistit ottavat Vasemmistoliiton hallintaansa. Näin voi, ikävä kyllä, käydä. Tie anarkiasiiven asettumisen Vasemmistoliiton johtoon jo on avattu.
Ymmärsit väärin. En ole kieltämässä puolueita. Kuten kerroin: "Minun puolestani Suomessa saa olla vaikka maolaisia tai natsipuolueita. Olen sananvapauden puolella."En mä tässä mitään olkiukkoile.
Sä vastasit viestiin, jossa puhuttiin puolueiden kieltämisestä ja mainitisit siinä SKP:n ja SDP:n. Tuosta nyt saa aika selvästi sellaisen kuvan, että sun mielestä jotenkin SDP ja SKP pitäisi laskea puolueiksi, joiden kieltämistä pitäisi vähintäänkin harkita.
Suomi on sosialistinen tälläkin hetkellä ja SDP on hyvin erilainen kuin punakaartin aikaan. Onko sinulta jäänyt toinen maailmansota ja sen jälkeinen maailma välistä?SDP haluaa Suomeen sosialismin. Niinhän tuolla kirjoitetaan.
Puolueen historiaan kuuluu verisen vallankumouksen aloitus:
"SDP:n puoluetoimikunnan toimeenpaneva komitea antoi aseellisen vallankumouksen aloittamisesta määräyksen punakaartin yleisesikunnalle."
Mitä muuta et tiedä SDP:stä?![]()
Suomen Sosialidemokraattinen Puolue – Wikipedia
fi.wikipedia.org
Kirjoitin aikaisemmin:Suomi on sosialistinen tälläkin hetkellä ja SDP on hyvin erilainen kuin punakaartin aikaan. Onko sinulta jäänyt toinen maailmansota ja sen jälkeinen maailma välistä?
Kysyn uudestaan. Miten nykypäivän SDP uhkaa demokratiaa? Taikka edes sen edustama sosiaalidemokratia.
Puhe oli puolueiden kieltämisestä. Suomessa ei kielletä puolueita niiden tyhmyyden takia. Niitä kielletään jos kyseinen puolue ajaa sellaista agendaa, joka on ristiriidassa Suomen perustuslain perusoikeuksien kanssa.
Jaa missä, jenkkilässä?Minun mielestäni on vähän outoa että perustuslain ajatellaan olevan jokin kiveen kirjoitettu täydellinen kasa lakeja, joita ei voida koskaan kuvitella muutettavan tai sen sisältävän asioita jotka ovat demokratiaa vastaan.
Huvittavaa että ajatellaan demokratian olevan kaunista ja pyhää, paitsi jos perustuslaki käveleekin sen demokratian yli. Sitten se demokratia ei olekaan ihan niin justiinsa.
Ei kuulu suoraan ketjun aiheeseen, mutta missä on ne kauhistelut Saksan "Unkarin/Puolan tiestä" jos/kun AfD tullaan kieltämään. Oikeusvaltioperiaate lentääkin romukoppaan, kunhan ollaan tarpeeksi oikealla asialla.