Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Kyllä tieto kuitin olemassa olosta pitää riittää, se tulee sitten tuotteen mukana. Ei siitä kuvaa tarvitse esitellä.

Mitä ajattelette tapauksista, missä myyjä kertoo kuitin löytyvän, mutta kuittia ei todellisuudessa ole lainkaan. Sitten tuotteen mukanakaan sitä kuittia ei toimiteta. Ja vaikkapa yhteydenpito loppuu siihen. Ammattihuijarin kanssa ei välttämättä kovin helposti huomaa hänen valehtelevan kuitista.

Mitä ajattelette tapauksista, missä myyjä kertoo kuitin löytyvän, mutta kuittia ei todellisuudessa ole lainkaan. Sitten tuotteen mukanakaan sitä kuittia ei toimiteta. Ja vaikkapa yhteydenpito loppuu siihen. Ammattihuijarin kanssa ei välttämättä kovin helposti huomaa hänen valehtelevan kuitista.

Ensimmäinen ajatus olis että on myyty varastettua tavaraa jos kuitista on tarkoituksellisesti valehdeltu. En kyllä keksi miksi siitä sen enempää valehtelis koska seuraukset on lähinnä negatiivisia. Itse jos myisin varastettua tavaraa netissä niin en mainitsisi oma-aloitteisesti kuitista mitään, ja jos joku kysyy kuittia niin sanoisin että on hävinnyt.

Jos tuosta valehtelee niin aina mahdollisuus että ostaja tekee susta ilmoituksen poliisille ja sitten voi alkaa joku kaivelemaan että mistäs ne myytävät tuotteet on peräisin. Tuo on myös tehokkain tapa karsia ostajista ne joita eniten kiinnostaa tavaran alkuperä ja laillisuus, ja jotka todennäköisimmin aiheuttaa sulle ongelmia. Mieluummin myisin vain niille joita tavaran alkuperä ei kiinnosta, ostajia varmaan löytyy ihan tarpeeksi niinkin.

Kyllähän ne huijaritkin karsii "asiakkaita" ihan yleisesti, jos parin kysymyksen jälkeen alkaa mykkäkoulu tai homma menee oudoksi niin kyse on 99% varmuudella huijarista. Huijareidenkin kannattaa keskittää panoksensa niihin joita on helpoin huijata. Sen takia sähköpostihuijauksetkin on yleensä niin tyhmiä jotta saadaan nalkkiin ne ihmiset jotka todennäköisimmin vievät huijauksen loppuun saakka ja rakastuvat kolmeen valokuvaan USAlaisesta everstistä joka tarvitsee 15000 euroa rahaa päästäkseen Afganistanista Suomeen rakkaansa luokse. Ja sitten tietty vielä 10000 euroa viisumikuluihin ja avioliittolupaan. Sama homma myyntipalstahuijauksissa, kannattaa rahastaa vain niitä jotka ei ole liian epäileviä maksaakseen rahoja etukäteen tekaistulla myynti-ilmoituksella ja myydä varastettua tavaraa niille jotka ei kysele turhan tarkasti asioista.

Rikosilmoitus petoksesta, jos asian loppuun hoitaminen ei myyjää kiinnosta.

Kyllä mua myyjänä välillä korpeaa turhanpäiväiset kyselyt. Mä oon myymässä, en chättäilemässä jonninjoutavia, kun kysymyksiä keksitään sitä mukaa lisää, kun niihin vastailee.
Tuossa vaiheessa yleensä totean, että kaupasta voi hakea samanlaisen täydellä hinnalla, et tämä kaupanteko oli tässä.
Mulle on ihan yksi lysti pahoittaako joku mielensä. Tuotteet on aina mennyt kaupaksi, joten mua ei kiinnosta pätkääkään, jos yksi potentiaalinen ostaja jää nuolemaan näppejään. Häviö on ainostaan hänen, ei mun.

En minäkään toimita kuiteista kuvia ennen kuin kaupat on tehty. Juuri siitä syystä, että huijarit niitä kuvia kalastelee Torissa yms. ja käyttää sitten omiin tarkoituksiinsa. Kuitin saa kun kaupat on tehty.
Ymmärrän tämänkin ajattelutavan, mutta olen vaan loppuviimein vähän eri mieltä. Itse myyjänä olisin enemmän kiinnostunut omien kauppojen hoitumisesta enkä nyt kokisi syyllistyväni rikoksen avunantoon, jos joku vaikka ottaisikin toimittamani kuittikopion rikolliseen käyttöön :D Onko tämäkin sitten vähän itsekästä ajattelua, niin siitä voi varmaan olla montaa mieltä.

Jos miettii noin käytännössä, miten kuittikopion väärinkäyttöä voisi estää, niin voisihan kuvaan esimerkiksi laittaa kissankokoisin kirjaimin punaisella värillä päivämäärän tms. tietoja, jotta kuva olisi "kertakäyttöisempi".

Ihan mielenkiintoista kuitenkin kuulla, että ihmiset ajattelevat tästä asiasta eri tavoilla.

Ymmärrän tämänkin ajattelutavan, mutta olen vaan loppuviimein vähän eri mieltä. Itse myyjänä olisin enemmän kiinnostunut omien kauppojen hoitumisesta enkä nyt kokisi syyllistyväni rikoksen avunantoon, jos joku vaikka ottaisikin toimittamani kuittikopion rikolliseen käyttöön :D Onko tämäkin sitten vähän itsekästä ajattelua, niin siitä voi varmaan olla montaa mieltä.

Jos miettii noin käytännössä, miten kuittikopion väärinkäyttöä voisi estää, niin voisihan kuvaan esimerkiksi laittaa kissankokoisin kirjaimin punaisella värillä päivämäärän tms. tietoja, jotta kuva olisi "kertakäyttöisempi".

Ihan mielenkiintoista kuitenkin kuulla, että ihmiset ajattelevat tästä asiasta eri tavoilla.
Ei tuollaiset kuvan päälle kirjoittelut tai vesileimat nykyaikana mitään auta. Ne saa n. viidessä sekunnissa puhelimenkin AI-kuvanmuokkaustyökaluilla laadukkaasti pois.

Ikävä kyllä AI on hyvä työkalu huijareille, saapi laadukasta jälkeä erinäisiin kuviin...

Tori on pian osa Vend konsernia

Mikä on Vend?
Vend tulee olemaan uusi nimi Schibsted Marketplaces -yritykselle, joka omistaa Torin ja muita markkinapaikkoja Pohjoismaissa.

Muuttuuko jokin Torissa tämän johdosta?
Ei. Saatat nähdä “Vend”-nimen kirjautuessasi sisään tai viesteissäsi, mutta kaikki tulee toimimaan Torissa kuten ennenkin.

Pitääkö minun luoda uusi tili?
Ei tarvitse. Tilisi ja kirjautumistietosi tulevat toimimaan aivan kuten ennenkin. Sinun ei tarvitse tehdä mitään.

Jos saan sähköpostin Vendiltä - onko se teiltä?
Kyllä, jos sähköposti tulee osoitteesta, joka päättyy @vend.com tai muusta virallisesta kanavastamme, se on turvallinen. Jos olet epävarma, voit aina kysyä meiltä chatin kautta ennen kuin klikkaat mitään.

Mitä henkilötiedoilleni tapahtuu?
Kun nimenmuutos astuu voimaan, Vend Marketplaces AS toimii henkilötietojesi rekisterinpitäjänä. Tämä ei kuitenkaan vaikuta siihen, miten käsittelemme tai suojaamme tietojasi. Voit lukea lisää tietosuojaselosteestamme.

Onko Tori saanut uuden omistajan?
Ei. Torin omistaja ei ole muuttumassa - ainoastaan taustakonsernin nimi tulee vaihtumaan.

Miksi nimi vaihtuu?
Haluamme yhdistää kaikki pohjoismaiset markkinapaikkamme saman nimen alle: Vend. Näin voimme kehittää palveluja yhdessä - kuitenkin säilyttäen Torin paikalliset vahvuudet ja tutun ilmeen.

Vaikuttaako muutos tallennettuihin ilmoituksiin, viesteihin tai hakuihin?
Ei vaikuta. Kaikki toimii kuten ennenkin. Nimenmuutos ei vaikuta sisältöösi tai toimintoihin.

Tekohengitystä

Hyvä Huuto.netin käyttäjä
Tänä vuonna toteutamme Huuto.netissä laajan uudistuksen, jonka tavoitteena on tehdä palvelustamme entistä nykyaikaisempi, helpompi ja turvallisempi käyttää. Uudistus tapahtuu vaiheittain ja ajoittuu pääosin kesäkuukausille.

Uudistuksen myötä päivitämme palvelun ulkoasun, tuomme mukaan uusia ominaisuuksia ja parannamme ostamisen ja myymisen kokemusta.

Ensimmäisenä aloitamme tuotekategorioiden päivityksellä. Uudistamme kategoriat selkeämmiksi, jotta voimme tarjota entistä paremmat mahdollisuudet käytettyjen tuotteiden ja keräilytavaran myymiseen, ostamiseen ja kierrättämiseen. Kategoriamuutokset toteutetaan vaiheittain kevään ja kesän aikana.

Mikäli myyt tuotteita kategorioissa, joihin muutoksia kohdistuu, saat meiltä vielä tarkempaa tietoa ja ohjeita muutosten etenemisestä hyvissä ajoin.

Keväisin terveisin,

Jaakko Sipola
Toimitusjohtaja
Huuto.net / ePrice Oy

Ps. Muistathan, että näin keväällä on hyvä aika tyhjentää nurkkia ja laittaa sinulle tarpeettomaksi jääneet tavarat kiertämään.
Syy tähän lienee se että nykyisellään pienentyneen käyttäjäkunnan seurauksena osa kategorioista on hyvinkin tyhjiä.

Itse kyllä annan kuvan kuitista, jos joku pyytää erikseen, mutta se on takuuvarmasti varustettu runsailla vesileimoilla. Kehittyneet yhden napin kuvanmuokkausohjelmat kyllä huolettaa tällä saralla, pitänee alkaa harkitsemaan, ettei anna kuiteista kuvia enää ollenkaan.

IMG_20241127_095039 (1).jpg

Itse kyllä annan kuvan kuitista, jos joku pyytää erikseen, mutta se on takuuvarmasti varustettu runsailla vesileimoilla. Kehittyneet yhden napin kuvanmuokkausohjelmat kyllä huolettaa tällä saralla, pitänee alkaa harkitsemaan, ettei anna kuiteista kuvia enää ollenkaan.

IMG_20241127_095039 (1).jpg
Ei millään pahalla mutta toi nyt näyttää aika shadyltä :D

Pari kertaa torissa myynyt jotain kalliimpaa niin viestitellessä miettinyt että millanenkohan kaveri sieltä tulossa kun kielioppi ja vaihtotarjoukset olleet luokkaa BMW:n vanteet. Aina sieltä kyllä tullut ihan fiksu tyyppi ja kaupat menneet maaliin, ehkä sitä turhaan on ennakkoluuloinen ihmisistä viestien perusteella. Postilla en oikein jaksa myydä tai ostaa paria euroa kalliimpia juttuja. Tää muuten jännä ihan uusissakin tavaroissa että jostain syystä sitä ajaa vaikka 100km hakemaan jonkun jutun jos sitä on "heti hyllyllä".

En minä lahjoita mitään, koska siinä saa tehdä kuitenkin työtä. Laitan yleensä halvemmat skeidat nippuun ja 100€ yht.

Nykyään on vallalla jokin extreme-minimalismi. Muuta ei saa omistaa kuin oma kulli kourassa.

Kyllä minä ainakin haen paikanpäältä jos jotain vähänkin arvokkaampaa. Hiljan lähetin paketin ja 11.90€ postit.
Pk pitäisi puolittaa aluksi, ettei Kiinasta tule halvemmaksi tilata kuin naapurista.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
277 252
Jäsenet
77 588
Uusin jäsen
zayronic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom
OSZAR »