Vieläkin muuten odotan vasta-argumenttia kun debunkkasin väitteen "konsoleilla kaikki vain toimii". Suutuspäissään heti hyökätään kirjoittajaa kohtaan toki...
PS: Olen entinen konsolipelaaja ja tiedän miten ne "kaikki vain toimii" siellä. Ei kannata yrittää mitään metkuja.
Yksi syy miksi vaihdoin PC puolelle oli juurikin nuo kaatumiset ja täysi mahdottomuus itse vaikuttaa niihin korjaavilla toimenpiteillä. Vielä kun päälle lisättiin 30fps ja 60fps lukot joka tekee kuvasta liikkeessä sumeaa niin päätös oli aika helppo itselle. Nyt pyrin pitämään frameraten peleissä yli 200 mutta 300:n jälkeen image clarity alkaa olemaan jo omaa luokkaansa ja muutama peli (kuten doom eternal) pääsee kunnolla loistoonsa yli 400fps. Heh, tulipa retroiltua tuossa eilen illallakin ja pelailin Quake2:sta 477fps locked. Tuo on juuri PC:llä mahtavaa että palaat niihin vanhoihin muistoihin ja kaikki pyörii 100x paremmin ja vielä isommalla resolla. Tavallaan "näinhän minä Q2:n muistan" mutta todellisuus taisi olla joku 640x480 reso ja 40fps.
Toki rahaa palaa en sitä väitä, mutta tämä on enemmän kuin harrastus. Mielenterveys ja sen kunnossa pysyminen.