Latausasema oli ruuvattu maahan niin en ihan heti sitä lähtenyt kokeilemaan, etenkin kun siinä ei olisi mitään järkeä että olisi siitä kiinni, ottaen huomioon että koko RTK -asema voi olla jossain aivan muualla kuin itse latausasema, eikä tässä ole mitään estettä noiden kahden pisteen välissä riippumatta siitä onko latausasema poissa seinän vierestä tai ei. Mutta siirsin kuitenkin sen kokeeksi metrin ulospäin seinästä - eikä mitään vaikutusta kuten epäilinkin. Se RTK-asema toimii kyllä näennäisesti, eli se löytyy sovelluksesta ja se vilkuttaa bootin jälkeen jopa vihreää mutta lähinnä siinä palaa vain sininen valo, tai ei mitään.
Minulla tuo positioning status on single, satelliittien osalta tuo R-luku on 29-33 aina, mutta nuo muut nollia. Signaalin laadun suhteen R: Heikko, B: Ei mitään, ja Tila "Yhteys katkaistu".
Sitten jos kokeilen vaihtaa tuota positioning modea Antenna Over Internet, niin tilanne muuttuu siten, että satelliitit R:31, BL1: 46, BL2: 29, CL1: 22, CL2: 22. Signaalin laatu: R: Heikko, B: Hieno, Signaali Wi-Fi ja Tila: Yhdistetty. Ja silloin app edelleen sanoo että Latausasemaa ei paikannettu.
Tällä perusteella ChatGPT toteaa, että
"Tämä kertoo lähes varmasti että
RTK-tukiasemasi radiolähetin (DataLink) ei toimi lainkaan, vaikka GNSS-vastaanotto toimii hyvin.

GNSS-puoli toimii → siksi satelliitteja on paljon → mutta DataLink-yhteyttä latausasemalta LUBA:an ei koskaan muodostu → kartoitus estyy."
Sen antenninkin ruuvasin varmuuden vuoksi irti ja sitten takaisin kiinni, jos siinä olisi ollut jotain mutta ei...
Sattuuhan näitä maanantaikappaleitakin joskus, joten miksei sitten minulle...

No, sitten katsotaan miten Mammotionin tuki vastaa, ei ainakaan vielä ole tullut mitään postia takaisinpäin, ei edes "we have received your support ticket" tms kun eilen illalla laitoin sinne postia...